TERMA DAN SYARAT
TERMA DAN SYARAT YF DESIGN
Terma & Syarat
Tempahan Perkhidmatan Dekorasi Perkahwinan /outdoor
1. Bayaran
pendahuluan (deposit) boleh dibuat sejurus selepas kedua-dua pihak (YF DESIGN) dan
pelanggan bersetuju dengan sebut harga yang dikeluarkan dengan tempoh maksimum
yang diberikan.
2. Bayaran
baki daripada jumlah sebut harga (quotation) yang telah dipersetujui perlu
diselesaikan dalam tempoh 3 minggu – 1 minggu daripada tarikh
majlis/ perkhidmatan .
3. Kami
tidak membenarkan pembayaran baki selepas tarikh majlis selesai.
4. Kadar
bayaran deposit adalah sebanyak 30% daripada jumlah sebut harga (quotation) yang telah dipersetujui
untuk pengesahan tempahan.
5. Sekiranya
bayaran pendahuluan (deposit) tidak dibuat dan tempahan masih belum dapat
disahkan, pihak kami berhak untuk mengambil tempahan daripada pelanggan lain
walaupun pada tarikh yang sama. SEBARANG
PERJANJIAN SECARA LISAN TIDAK DIKIRA.
6. Wang pendahuluan (deposit) tidak akan dipulangkan sekiranya pelanggan
membatalkan tempahan atas sebab-sebab pelanggan sendiri disaat-saat akhir.
(Tiada had minimum untuk perkara ini).
7. Sekiranya
pihak YF design perlu membuat sebarang
perubahan harga (bergantung kepada perubahan harga semasa dan juga harga
pembekal) selepas pembayaran deposit dibuat, perkara ini akan dibincangkan dan
mendapat pengesahan kedua belah pihak iaitu BUTIK PENGANTIN DANIA
dan pelanggan.
8. Pelanggan TIDAK DIBENARKAN membuat
pembatalan pakej dan juga mengurangkan harga pakej setelah pembayaran deposit
telah dibuat.
9. Sekiranya
pihak pelanggan terpaksa menukarkan tarikh majlis (tempahan perkhidmatan YF
design) pihak kami hanya membenarkan penukaran tarikh sebanyak 1 kali sahaja dengan kadar bayaran tertentu dan sekiranya tarikh
tersebut telah penuh maka TIADA PULANGAN WANG PENDAHULUAN.
10. Setiap
sebut harga (quotation) yang kami tawarkan atau keluarkan kepada setiap
pelanggan hanya layak untuk tempahan dalam tempoh 1 bulan sahaja. Sekiranya ia
telah melebihi tarikh sebut harga itu dikeluarkan, secara automatik ia akan
terbatal dan pelanggan akan menerima harga yang baru.
11. Caj
tambahan pengangkutan dan penginapan (jika perlu) akan dikenakan kepada
pelanggan yang membuat tempatan diluar kawasan. Harga tersebut bergantung
kepada jarak tempat dan kawasan .
Sewaan Peralatan
1. Pihak YF
design akan mengenakan caj wang cagaran keatas peralatan yang disewa,
sekiranya peralatan yang disewa dipulangkan, wang cagaran akan dipulangkan semula
kepada pelanggan. Caj cagaran adalah bergantung kepada peralatan yang disewa.
2. Sekiranya
ada kerosakan yang didapati pada peralatan yang disewa, pihak kami akan
mengenakan caj ganti rugi ikut pada jenis kerosakan.
3. Pihak
pelanggan perlu menyerahkan barang sewaan dalam tempoh 2 hari selepas majlis
berlangsung. Proses penghantaran perlu diuruskan oleh pelanggan sendiri.
Sekiranya penghantaran dibuat melebihi tempoh yang ditetapkan penalty RM100 akan dikenakan.
4. Sekiranya
pelanggan ingin menyewa peralatan perkahwinan, deposit akan diambil bergantung
pada jenis barang yang ingin disewa.Jika pelanggan menghantar semula barangan
tersebut dalam keadaan yang baik, bayaran deposit akan dipulangkan semula dan
hanya caj sewa akan dikenakan.
5. Pihak
kami akan mengemas segala dekorasi di majlis pelanggan selepas majlis
berlansung. Kami tidak membenarkan dekorasi ditinggalkan di majlis pelanggan
selepas majls berlansung.
6. Jika
pelanggan ingin dekorasi ditinggalkan lebih 1 hari. Caj RM200 / sehari akan
dikenakan . Sebarang perubahan akan diberitahu jika terdapat sebarang masalah
yang tidak dapat dielakkan.
Maklumat Pembayaran
1. Pembayaran
deposit boleh dibuat menerusi akaun CIMB akaun akan diberikan selepas
anda bersetuju untuk membuat tempahan bersama dengan pihak YF DESIGN. Maklumat
akaun bank YF Design adalah seperti
berikut : CIMB MUHAMAD FAIZAL - 7608012427
2. Pihak
pelanggan perlulah memberikan butiran pembayaran seperti (tarikh & waktu
bayaran / lokasi bayaran @ cara bayaran / jumlah bayaran & no resit )
sebagai bukti pembayaran kepada pihak YF Design.
3. Pihak
YF Design akan menghantar slip pengesahan tempahan melalui emel anda selepas
pembayaran diterima.
4. Maklumat
Jadual Temujanji (untuk pelanggan yang mengambil perkhidmatan tempahan atau pakej penuh).
5. Jadual
temujanji adalah seperti yang dinyatakan dalam jadual di bawah :
Temujanji 1 : Perbincangan mengenai
perkhidmatan yang diperlukan. Sebutharga (qoutation)
akan disediakan dalam
tempoh seminggu dan dihantar melalui email kepada
pelanggan.
Temujanji 2 : Perbincangan kedua.
Temujanji 3 : Final Fitting /
Pelanggan mengambil barang ditempah / sewa.
Maklumat Am
1. Pelanggan
perlu mematuhi dan memahami bersetuju dengan terma & syarat yang diberikan.
2. Pihak
kami akan berhak untuk mengambil tindakan sekiranya pihak pelanggan tidak
mengikuti terma & syarat yang telah ditetapkan.
** Pihak kami berharap, pihak pelanggan dapat menghormati segala
terma&syarat yang telah ditetapkan.Butiran pada terma & syarat akan
berubah jika terdapat sebarang perubahan dari masa kesemasa **
Comments
Post a Comment